Παρασκευή, 15 Απριλίου 2011

Εξιστόρηση (12)

Σημείωση για τους αναγνώστες που δεν θέλουν να παρακολουθήσουν την «Εξιστόρηση»: Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο 2011 αναρτήθηκαν κάπου 260 ποιήματα, όλα αφιερωμένα στη φιλία και τον ερωτισμό άνδρα προς άνδρα, ποιήματα εντελώς αυτόνομα.

Αντιθέτως, το έργο «Εξιστόρηση», που αναρτάται αυτές τις μέρες, αποτελείται από 94 ποιήματα, απόλυτα συνδεδεμένα μεταξύ τους, με συγκεκριμένο θέμα τη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα σ’ ένα νεαρό και έναν άνδρα μεγαλύτερο. Θέμα ακανθώδες. Ολοκληρωμένη ιστορία. Έργο ποιητικής φαντασίας και ελευθερίας.

Προτείνεται στους αναγνώστες να διαβάζουν τα ποιήματα της «Εξιστόρησης» με τη σειρά που θα αναρτώνται. Κάθε ποίημα διατηρεί φυσικά την αισθητική του αυτονομία, αλλά εντάσσεται σαν κρίκος σε μια αλυσίδα. Ο ποιητής δίνει το λόγο στον άνδρα, που, απευθυνόμενος στο νεαρό, θυμάται, καμιά φορά ώρα προς ώρα, μέρα προς μέρα, και εξιστορεί...

Στα σημερινά ποιήματα βλέπουμε τους δυό, το νεαρό και τον άνδρα, να ψηλαφούν τόπο και χρόνο για να φτάσουν στο κοινό πια στόχο. Στο πρώτο ποίημα, μάλιστα, φαίνεται ότι ο δισταγμός ξενικάει από τον άνδρα – το αγόρι με τα μάτια του είναι πρόθυμο…
Στα άλλα ποιήματα, ο χρόνος και το περιβάλλον δεν βοηθάνε.


34.
ΜΕΤΑΓΓΙΣΗ

πέφτει βροχή βροχή,
τα σύννεφα τυλίγουν την πλαγιά.
στην πολυθρόνα τη φαρδειά με τα έντονα χρώματα
κουλουριάστηκες σαν έμβρυο
και περιμένεις να πλησιάζω
ν’ αρχίσω να χαϊδεύω την τοξωτή σου πλάτη,
ψηλά στους ώμους πρώτα
με το ένα μου χέρι,
και με τα δυό μετά
πιο απαλά, πιο χαμηλά, και χαμηλότερα.

τα πάνω σου ρούχα χαλαρά κι άνετα,
εύκολα παραμερίζονται και
προσκυνώ τους ζεστούς γυμνούς σου μυς
με χέρια-αγκαλιά.
παλάμες αναμμένες τυλίγουν
τη λεπττή σου μέση
κι αναβαίνοντας σιγά,
αντίχειρας και δείκτης
απαλότερα κι από αθώο μητρικό φιλί
τη μια θηλή περιεντρίβουν
κι έχεις κλείσει πια τα μάτια σου.

πέφτει βροχή βροχή.
με την τελευταία μελωδία του δίσκου
τελειώνει και το όνειρο.
σταγόνες χονδρές καταστάζει το παράθυρο.
από την πολυθρόνα δεν κουνήθηκες
και τα μεγάλα μάτια σου, τα ζωντανά αινίγματα,
ίσως και να με ρωτούν
γιατί δεν σε πλησίασα, τα χάδια πώς και ξέχασα;
ή μήπως ο δικός σου φόβος του ανεξερεύνητου
των ηδονών
μου μεταδόθηκε, δικός μου φόβος έγινε;


35.
ΤΑ ΤΟΣΑ ΦΩΤΑ ΕΞΩ

για το σπίτι σου η διαδρομή μικρή
και βιαστικά τα λόγια ελευθερώνω,
να αιωρούνται
στο κλειστό αυτοκίνητο
χωρίς περιθώριο διαφυγής στη νύχτα.

και για να μη συνωστίζονται οι λέξεις
οι αλλόχροες σε τόσο μικρό χώρο,
μένεις σιωπηλός, απόμακρος,
σαν να μην έχει νόημα σάρκας επαφή
το χέρι μου πιεστικά
παλλόμενο
στο μηρό σου.

γιατί νά, ήδη φτάσαμε.
μαργαριτάρια μαύρα σου τα μάτια
με κοιτάζουν, και μισάνοιχτο το στόμα
μια λέξη κατακρατάει που
καίγομαι ν’ ακούσω.

μάταια όμως, με τόσα φώτα έξω
έτοιμα να διαλαλούν το ολίσθημα,
μοιρότακτο το λάθος.


36.
ΣΚΟΤΑΔΙ ΣΤΟ ΦΩΣ

στο άλλο δωμάτιο καθόσουνα
όταν έσβησαν τα φώτα ξαφνικά
- από την καταιγίδα διακοπή ρεύματος γενική
στην περιοχή.
κι αμέσως, σαν φως να πλημμύρισε
σκέψεις κι αισθήματα για μέρες, για εβδομάδες
πνιγμένα στα «καθώς πρέπει»,
σηκώθηκα, ήρθα κοντά σου,
σε άγγιξα, σ’ αγκάλιασα πιο τρυφερά από ποτέ.

(άλλοι τρέχαν στο σκοτάδι για σπίρτα και κεριά)

και μείναμε κει, στη μέση του σπιτιού
να χαιρόμαστε, σαν άλλων εποχών παράνομοι εραστές
σε κήπους ή δασύλλια,
να χαιρόμαστε τα χέρια μας, τα βιαστικά
χαρούμενά μας χάδια.

ως το σπινθήρισμα του σπίρτου
όπου, σαν από κεραυνό
χωρίσαμε στα δυό.

5 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κινήσεις που δεν έγιναν..
    Λέξεις που δεν ειπώθηκαν..
    Χωρισμός..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μοιάζει να γίνεται μια κορύφωση στη μετάγγιση...στο ψυχισμό των ηρώων!!!
    Την Καλημέρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. προς anisixos: σε πολλούς η ποίηση γενικά φαίνεται βαρετή, ειδικότερα η επική ποίηση (αυτή που λέει μια ιστορία) στην εποχή μας δεν αρέσει σε αρκετούς ανθρώπους. Θέμα προτίμησης.

    για την αφαίρεση του πρώτου σχολίου σου: δεν είχε καμια απολύτως σχέση ούτε μ' εμένα, ούτε με το περιεχόμενο του ιστολογίου. Γι' αυτό και θεωρήθηκε άτοπο. Ευχαρίστως δέχομαι σχόλια για το περιεχόμενο, όχι για πρόσωπα (που δεν γνωρίζω)

    ΑπάντησηΔιαγραφή