Δευτέρα 12 Νοεμβρίου 2012

Εξάμηνο μηνυμάτων (5)


Πέμπτη ανάρτηση του χρονικού με τίτλο «Εξάμηνο μηνυμάτων».

Ξενικός (Αλέξης) και Φαρσαλινός (Ευγένης) αλληλογραφούν με αφορμή την ποιητική συλλογή «Εξιστόρηση» του Ξενικού. Αυτό στην αρχή, γιατί γρήγορα η αλληλογραφία επεκτείνεται σε θέματα πιο προσωπικά. Εκτός από τα πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, υπάρχουν και μερικά αποσπάσματα ημερολογίου, που πολλές φορές ρίχνουν ένα φως διαφορετικό στην προσωπικότητα των δύο ηρώων, γιατί στα ημερολόγια είμαστε ο εαυτός μας, στα μηνύματα προς τους άλλους υποδυόμαστε τον εαυτό μας…
Οι συνέχειες θα αναρτώνται κάθε Τετάρτη και Σάββατο (με το καλό).
Η σημερινή ανάρτηση είναι έκτακτη (υπήρχε χρόνος).
 
 
Εξάμηνο μηνυμάτων (5)
 
 
Ξενικός προς Ευγένη
Ευγένη μου,
Είναι χρήσιμο να αναφέρω ότι σκοπεύω να αναρτήσω τα «εφηβικά» ποιήματα χρονολογικά, τα παλαιότερα πρώτα. Τα δύο σημερινά είναι πράγματι από τα πρώτα που είχα αρχίσει να γράφω. Και δεν βρήκα φυσικά έτσι αμέσως την τεχνική μου, την άνεση που παρατηρείται αργότερα. Είναι ακόμα πολύ "εφηβικά", η έκφραση λίγο στρυφνή, στίχος πολύ λιτός, απότομος, απλή γλώσσα.
Δεν ανήκουν και στα καλύτερά μου, αλλά έχουν τη θέση τους σ' ένα σύνολο.
Φαντάζομαι ότι έχει ενδιαφέρον να παρακολουθεί κανείς την εξέλιξη μέσα στα χρόνια...

Ως προς το δεύτερο ("ρήξη"), δείχνει κυρίως πώς από πολύ νωρίς μπορούσα να "γυρίσω σελίδα", να εγκαταλείπω δηλαδή συντρόφους - ομολογώ, τότε πολλές φορές με ασήμαντη αφορμή.
Ξενικός
 
Ευγένης προς Ξενικό
Καλημέρα!
Τα αγγλικά ποιήματα, τα διάβασα με προσχή.
Βασικά, καλό θα είναι να τα ξεχωρίζεις καλύτερα το ένα από το άλλο. Για μερικά, την αρχή, δεν διέκρινα πού αρχίζουν και πού τελειώνουν, και δεν έχουν και τίτλους, γιατί; Αν μπορείς ξαναστείλτα, ξεχωρίζοντας το ένα ποίημα από το άλλο! Θέλω το αρχείο μου τακτοποιημένο.
 
Εντάξει δεν είναι τόσο "περίεργα" όσο φανταζόμουν! Περίμενα σκοτωμούς και εντόσθια και διαβολάκια και και και και... μια χαρά όμως! Τα δυο τελευταία (αυτό με το σπέρμα και αίμα και το επόμενο) μου άρεσαν πάρα πολύ, έχουν περισσότερο συναίσθημα…

Ξενικός προς Ευγένη
...στα γρήγορα θα βρω τίτλους. Έχεις δίκιο. Σε 20 λεπτά επανέρχομαι.
 
Ευγένης προς Ξενικό
Πήρα τα αγγλικά ποιήματα με τίτλους. Πολύ ωραία.
 
Τώρα οι απαντήσεις μου στις «αδιάκριτες» ερωτήσεις σου, που έστειλες παραπροχτές. Παραθέτω την ερώτηση και δίνω απάντηση με πλάγια γραφή:
 
Α) Σε σχέση με τα ποίηματα
 
  1.
Σού άρεσε η «Εξιστόρηση» ; Θα την ξαναδιάβαζες; ή μόνο εδώ κι εκεί ένα ποίημα;
Ναι μου άρεσε! Δεν έχω συνηθίσει να διαβάζω ποίηση σε μεγάλες δόσεις, είναι η αλήθεια. Ολόκληρη τη συλλογή, δεν ξέρω αν θα την ξαναδιάβαζα. Σίγουρα όχι μονοκοπανιά. Όμως κάποια ποιήματα, ναι, θα γύριζα να τα ξαναδώ και να τα χρησιμοποιήσω παρεμβάλλοντάς τα στις αναρτήσεις μου - εννοείται με το όνομα του ποιητή.
 
  2.
Διάβασες κι άλλα μου ποιήματα από το ιστολόγιο;
Εντυπώσεις;
Θα επανερχόσουνα ταχτικά στα παλαιότερα του ιστολογίου;
Διάβασα από την αρχή το ιστολόγιό σου στα πεταχτά όταν με βρήκες, και μετά συνέχισα από τις αναρτήσεις που ήταν επίκαιρες. Θα επανερχόμουν για να θυμηθώ ένα ποίημα που μου άρεσε όπως είπα και παραπάνω. Καλές οι εντυπώσεις, βασικά δεν μπορώ να πω ότι έχω ζήσει παρόμοιες στιγμές για να συγκρίνω καταστάσεις, ίσως γι’ αυτό είναι και πολύ ξεχωριστή η θεματολογία των ποιημάτων σου για μένα και μου αρέσει.
 
  3.
Ενδιαφέρεσαι για το σκεπτικό, το πλαίσιο, την επεξήγηση ορισμένων ποιημάτων; Δηλαδή, τα ποιήματα σού άναψαν την περιέργεια για περισσότερη λεπτομέρεια από τη ζωή του ποιητή;
Δυστυχώς (!) ναι. Ξέρεις, η περιέργεια είναι μεγάλο ελάττωμα. Ίσως για την επεξήγηση όχι τόσο, γιατί όταν ένα ποίημα επεξηγείται, χάνει ένα μέρος από τη μαγεία του, γίνεται πιο ρηχό, φυσικά και πιο κατανοητό σε όλους. Αν δεν αφήνει και κάτι στη φαντασία του αναγνώστη δεν είναι ποίημα! Για τις λεπτομέρειες της ζωής του ποιητή, αναγεννήθηκαν μέσα από τα μηνύματα τα ερωτήματα, αλλά όπως καταλαβαίνεις, δεν μου αρέσει να μπαίνω στα πολύ προσωπικά του άλλου, νιώθω παρείσακτος και αδιάκριτος.
 
  4.
Αν δεν είσαι ποιητής ο ίδιος αυτή τη στιγμή, θα ήθελες να ήσουν, μελλοντικά;
Δεν ξέρω, αυτό έρχεται χωρίς να το εκμαιεύσεις, δεν είναι κάτι που μπορείς να έχεις όποτε θες: «αύριο θα γίνω ποιητής»! Μου αρέσει σαν έκφραση όμως και αν γινόταν κάποια στιγμή δεν θα με πείραζε καθόλου. Ίσα ίσα θα ήθελα να δω πως είναι να φτιάχνεις στίχους με τεχνική, διαφορετικά από τα ποιηματάκια με ομοιοκαταληξία που όλοι μας γράφουμε, κυρίως στην εφηβική ηλικία, ή όταν χτυπηθούμε από έρωτα. Κάτι έγραψα – τα έχω εφγκαταλείψω, εκ των υστέρων είδα πως δεν πολυάξιζαν…
 
  5.
Θα μπορούσες να ταυτίσεις, έστω μερικώς, τον εαυτό σου με τον ποιητή της «Εξιστόρησης» και των άλλων ποιημάτων που αναρτήθηκαν;
Με άλλα λόγια, μπορείς να μπεις στο πετσί του ποιητή;
Χμμμ, ταύτιση δεν υπάρχει, νομίζω κινούμαι στο αντίθετο εντελώς άκρο... Δεν θα μπορούσα εύκολα να ταυτιστώ. Όμως μου άρεσε η ευχέρεια με την οποία όλα εξιστορούνται, η λεκτική άνεση στην αντιμετώπιση των καταστάσεων μέσα στις οποίες μπλέκει ο ποιητής (μια και βασίζονται σε πραγματικά γεγονότα). Θα ήθελα να έχω κάποιες εμπειρίες από αυτές που έζησε ο ποιητής.
 
  6.
Θεωρείς ότι τα ποιήματά μου, γενικά, αξίζουν ευρύτερη διάδοση;
(διευκρίνιση: δεν πρόκειται να σου ζητήσω να κάνεις προώθηση. Η ερώτηση είναι καθαρά αξιολογική).
Γιατί όχι; Δεν γνωρίζω από διάδοση ποιητικών συλλογών, το είπαμε, ούτε να κρίνω μπορώ με μάτι ειδικού. Προσωπικά ό,τι διάβασα μου άρεσε, ναι, αξίζουν ευρύτερη διάδοση!
 
  7.
Έδειξες ή ανέφερες κανένα ποίημά μου σε γνωστό, φίλο, μέσα ή έξω από το διαδίκτυο;
Θα το πρόσθετα αμέσως πιο πάνω, αλλά εδώ ήταν η συγκεκριμένη ερώτηση. Ανέφερα το δικό σου ιστολόγιο σε 2 γνωστούς, ο ένας είναι ο Γρηγόρης που κάνουμε πολύ παρέα εδώ.Ο άλλος διατηρεί κι αυτός ιστολόγιο. Δεν μου είπαν όμως τίποτα ακόμη...
 
Β) Σε σχέση με τον εαυτό μου
 
  8.
Κάπου ανέφερες ότι περιμένεις ακόμα το βασιλόπουλο.
Πώς τον φαντάζεσαι;
Όπως τα βασιλόπουλα, πάνω σε άλογο! Πλάκα κάνω. Δεν τον φαντάζομαι όμως συγκεκριμένα, μπορεί να τύχει κάποιος στο δρόμο και να σκεφτώ: μακάρι να είναι σαν αυτόν. Όμως δεν έχω εικόνα. Το θέμα είναι να μου κάνει κλικ και εξωτερικά και εσωτερικά!
 
  9.
Αντιλαμβάνομαι ότι, μερικώς τουλάχιστο, έχεις αποκαλύψει τις ερωτικές προτιμήσεις σου. Μόνο σε επιλεγμένους γνωστούς σου; μήπως και σε κάποιους συγγενείς; στον κοινωνικό/επαγγελματικό περίγυρο;
Όχι όχι, μόνο σε επιλεγμένα άτομα. Τα πολύ κοντά μου, κυρίως φίλους μου, οι υπόλοιποι αν έχουν καταλάβει κάτι, ας έχουν καταλάβει. Το παίρνω λίγο μοιρολατικά…
 
 10.
Η αλληλογραφία μας τώρα τελευταία, πυκνή κι ενδιαφέρουσα. Λογική η επιθυμία σου να με δείς, να με συναντήσεις; Κι αν τέτοια συνάντηση δεν πραγματοποιείται ποτέ, σημαίνει αυτό χαλάρωση ενδιαφέροντος ή κι αδιαφορία για όποια συνέχεια;
Ναι, λογική η επιθυμία να σε δω. Αλλά δεν θα το επιδίωκα πάση θυσία. Το κακό με τις γνωριμίες αυτές μέσω διαδικτύου είναι ότι επακολουθεί συνήθως η απομυθοποίηση των προσώπων και πραγμάτων. Είσαι το τρίτο άτομο που μιλάω καθημερινά σχεδόν και δεν έχω γνωρίσει από κοντά, ζωντανά. Είναι σαν συζήτηση με έναν εξομολόγο, που τον έχεις δει μόνο στην εξομολόγηση κι αν ποτέ τον συναντήσεις στο δρόμο, κάνεις πως δεν έχετε συνομιλήσει ποτέ! Το ενδιαφέρον μου για σένα δεν νομίζω να χαλαρώσει! Η αργοπορία στην απάντηση των μηνυμάτων δεν έχει σχέση με την έλλειψη ενδιαφέροντος.
 
 11.
ΔΕΝ είμαι το βασιλόπουλο. Αυτό είναι δεδομένο. Πώς όμως με φαντάζεσαι;
Γιατί είναι δεδομένο το ΔΕΝ;
Πώς σε φαντάζομαι, στάσου: μετρίου αναστήματος, μελαχρινό, γεροδεμένο, λίγο μετά τα δεύτερα –άντα, άνετη εμφάνιση, σοβαρή γενική εικόνα προς τα έξω, πονηρό ύφος.
Σε κάλυψα;
 
 
από το ημερολόγιο του Ξενικού/Αλέξη
Πολύ πετυχημένο το ερωτηματολόγιο! Πολύ ελκυστικές οι απαντήσεις του Ευγένη! Μόνο λίγο προς το τέλος μπερδεύεται: «άνετο», «σοβαρό», «πονηρό» είναι έννοιες που αντιστρατεύονται η μία την άλλη, εκτός πια αν με βλέπει έτσι, με καταφανείς αντιθέσεις (και γιατί όχι;).
Τώρα για την ηλικία μου, με φαντάζεται αρχές 40. Αυτός είναι 27. Μεγάλη διαφορά… Αν με φαντάζεται για σύντροφο με τέτοια διαφορά, σημαίνει ότι του αρέσουν οι αρκετά μεγαλύτεροι, ένα σύντροφο με τα πρώτα άσπρα στους κροτάφους… Από την άλλη, μήπως προσδιορίζει την ηλικία μου με βάση τις πολλές εμπειρίες μου, κι όχι απαραιτήτως με βάση τη δική του προτίμηση. Παλαιότερα κάτι έγραψε για ανδρική ομορφιά στα 22-25. Είναι μια ένδειξη, όπως και το «γεροδεμένος», που είναι ξεκάθαρα μια δική του εικασία – πουθενά, ούτε στα ποιήματα, δεν έχω αφήσει νύξη ότι είμαι γεροδεμένος. Ας του δώσω με τη σειρά μου μερικές ενδείξεις, για να βρει μόνος του την ηλικία μου…
 
 
Ξενικός προς Ευγένη
Μικρό και πρόχειρο αντισχόλιο στις απαντήσεις:
 
σημείο 3.
Πολύ χρήσιμη η επισήμανση ότι ένα ποίημα χάνει ένα μέρος της γοητείας του όταν το αναλύουμε με επεξηγήσεις. Στο εξής θα είμαι φειδωλός.
 
σημείο 11.
Στο πώς ΕΙΜΑΙ πραγματικά, μάλλον έπεσες έξω. Κάθισε και δες:
είμαι ψηλός, 1,89μ παρακαλώ.
μελαχρινός από τον Ιούνιο και μετά, και πάλι όχι πάρα πολύ.
μια ζωή αδύνατος, λεπτός, αν και θεωρούμαι δυνατό σκαρί.
στην ηλικία έπεσες τελείως, μα τελείως έξω. Δες και μόνος σου:
το μόνιμο χειμερινό μου ντύσιμο (καθημερινά): φόρμα γυμναστικής.
το μόνιμο καλοκαιρινό: σορτσάκι και ταυτάκι (t-shirt).
πιο "σοβαρό" ντύσιμο μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις, όπου κοινωνικά είθισται.
πολύ προσηνής έμφάνιση, πάντα με το χαμόγελο.
πονηρός; τί λες! Μάλλον αφελή με χαρακτηρίζουν.
 
Δεν είμαι όμως το βασιλόπουλο, δεν ανεβαίνω έτσι εύκολα στο άλογο χωρίς πανοπλία. Ιδού το πρόβλημα...
Μού ΑΡΕΣΑΝ οι απαντήσεις σου. Πίστεψέ το.
Σε αγκαλιάζω,
Ξενικός

 

3 σχόλια:

  1. Οι εικασίες του διαδικτύου!
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημέρα και με ήλιο!
      δέν κατάλαβα το σχόλιο. Ποιές "εικασίες";
      για διευκρινίσεις πάντα πρόθυμος.
      Ξενικός

      Διαγραφή
  2. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή