Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Εξάμηνο μηνυμάτων (33)


Τριακοστή τρίτη ανάρτηση του χρονικού με τίτλο «Εξάμηνο μηνυμάτων».

Αλέξης (Ξενικός) και Ευγένης (Φαρσαλινός) ανταλλάσσσουν ηλεκτρονικά μηνύματα και «γνωρίζονται» μέσα από το πληκτρολόγιο. Εδώ κι εκεί υπάρχουν αποσπάσματα ημερολογίου που φωτίζουν πιο μύχιες σκέψεις, που δεν εκδηλώνονται στα μηνύματα…

Οι αναρτήσεις ΔΕΝ είναι αυτοτελή «επεισόδια». Αποτελούν συνολικά ολοκληρωμένο έργο σε ιδιόμορφη μυθιστορηματική μορφή. Αν, αγαπητέ αναγνώστη, ήρθες μόλις τώρα σε επαφή με το έργο, προτείνω να ξεκινήσεις από την αρχή, όπως όταν πάρεις στα χέρια σου ένα νέο βιβλίο…

Έχουν προγραμματιστεί αναρτήσεις με συχνότητα «μέρα παρά μέρα».

 
 
Εξάμηνο μηνυμάτων (33)
 
 
Αλέξης προς Ευγένη
Ευγενούλη μου,
 
Από τη θάλασσα γυρίσαμε σχετικά γρήγορα γιατί μας έρχεται (έφτασε κιόλας) επίσκεψη. Γι’ αυτό, σύντομο το μήνυμα.
Φυσούσε αρκετά κι από τo κυματάκι και τον αέρα ήρθα με μπόλικη σκόνη κι αμμόσκονη σ’ όλο το σώμα. Στο λουτρό λοιπόν. Εκεί θα ιδρώσω (μη γελάς...)
Τα λέμε αργότερα.
Κάτι άκουσα για κοτόπουλο, ρύζι, κλπ...
Τρώω άρα ζω.
Χάδι υπηρεσιακό (λόγω της ώρας, δε)
Αλέξης
 
Αλέξης προς Ευγένη
Γρήγορα...
Θα με δείρουν δίπλα.
Ένα ποίημα για σένα. Έμπνευση: εδώ και λίγες μέρες μου έλεγες για αηδόνια και τριζόνια.
Άντε
Χάδια!
Αλέξης
 
Ευγένης προς Αλέξη
Αλέξη!
Μεσημεριανά ποιήματα και μηνύματα!
Καλησπέρα σας! Μια και έχετε και παρέα!
 
Καλά τα λες για τα διάφορα μέρη για κολύμπι αλλά… δεν είναι στο χέρι μας! Εκεί είναι το σπίτι που θα φιλοξενηθούμε: στην Ανθούσα. Εκεί θα πάμε σίγουρα λοιπόν! Θα μείνουμε στο σπίτι μιας θείας της κοπέλας που παντρεύεται, η ίδια θα μείνει μαζί τους. Ελπίζω να μην τους έχουμε συνέχεια παρέα μας.
 
Εισέβαλαν απρόσκλητοι επισκέπτες; Σας χάλασαν το μπάνιο!
Μπανάκι να φύγει η σκόνη, η αλμύρα και η κάψα... χεχεχε δεν γελάω, είναι ανάγκη...
Ωραίο το μεσημεριανό σας.
Ωραίο και το ποίημα, το ένιωσα… 
 
Καλό μεσημέρι, μη βιάζεσαι και πρόσεχε μη σε δείρουν με τις απουσίες σου...  εξαφανίσεις σου!
 
45 λεπτά έμειναν, τελειώνω σιγά σιγά και εγώ.
Σε φιλώ...
Ευ.
 
Ευγένης προς Αλέξη
Καλησπέρα Αλέξη!
Πως πάνε οι επισκέψεις;
Πήγα για καφεδάκι και γύρισα, τώρα χάζεμα εδώ…
Αχ, τι πειρασμοί υπάρχουν εκεί έξω…
 
Αλέξης προς Ευγένη
Οι επισκέπτες φύγανε...
Αποκύλησε το απόγευμα, βράδιασε.
Χυμοί και πεπόνι. Δεν νομίζω να ξαναβγούμε βραδιάτικα.
 
Πειρασμοί στα Γιάννενα;
Δεν μού έχεις ποτέ αναφέρει κάτι τέτοιο...
Μήπως στο δημόσιο κολυμβητήριο; - αλλά εκεί δεν συχνάζεις (κακώς...).
Η λογική λέει ότι το κυνήγι σου - αν θέλεις να κυνηγήσεις, βέβαια - θα πρέπει, για λόγους υπηρεσιακής ασφάλειας, να είναι σε κοντινή πόλη (Ηγουμενίτσα, Πρέβεζα, Άρτα).
Δύσκολο;
 
Ανθούσα Πάργας λοιπόν –  ήσυχο θάναι. Αλλά διαδρομές για θάλασσα…
 
Το πρωινό μας κολύμπι δεν χάλασε ακριβώς, ήμασταν στη φάση του τελικού δεκαλέπτου ηλιοθεραπείας όταν ειδοποιηθήκαμε ότι οι επισκέπτες ήταν ήδη στο δρόμο. Οπότε, αποχαιρετίσαμε τον ήλιο στην πλάτη και ξεκινήσαμε...
Η ζέστη, πάντως, υποφερτή.
 
Εκτός απροόπτου (αχ, αυτή η λέξη...) θα αλλάζουμε παραστάσεις σε τρεις εβδομάδες. Να το πω οριστικό ; Μακάρι...
Δεν προγραμματίζω άλλο, όπου νάναι κλείνουμε δωμάτιο.
Φτωχικά φέτος τα πράγματα, αλλά ο φόβος φυλάγει τα έρημα.
 
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ επικοινωνία κάπως θα υποφέρει. Παρηγοριέμαι με τη σκέψη ότι δεν θα μου λείπει η έμπνευση. Κάθε εμπόδιο για καλό.
Αλλά, δεν ξέρω πώς μου ήρθε σήμερα: ότι κάποια στιγμή την ποίησή μου θα τη βαρεθείς. Ότι κι εγώ ο ίδιος, με τις παραξενιές, τις παραδοξολογίες μου, θα σού φαίνομαι βαρετός.
Οι θερμοκρασίες του καλοκαιριού; Αυτές φταίνε για τέτοιες βλάσφημες σκέψεις;
 
Προσπαθώ να βρώ τίτλους για τις συλλογές ποιημάτων μου. Εκτός από την «Εξιστόρηση», τίποτα δεν είναι οριστικό.
 
Καλά τα σκέφτεσαι: κοίτα να χαρείς το καλοκαίρι κι άσε τα άλλα για τις βροχές...
 
Ωραίο, γλυκύ νάναι το βράδυ σου, Ευγένη.
Αλέξης
 
Ευγένης προς Αλέξη
Καλησπέρα Αλέξη μου!
Μέσα και εσείς... και εγώ, ίσως δω καμιά ταινία.
Πειρασμοί ντε, δεν θυμάσαι που σου έλεγα για μια συγκεκριμένη καφετέρια; Ε, μιλάμε για τρελό κομμάτι ο τύπος! Σήμερα τον χαζεύαμε…
 
Δεν έχεις καταλάβει τίποτα για μένα. Δεν είμαι κυνηγός. Η λέξη αυτή δείχνει απάθεια, ασέβεια, καθόλου οίκτο, δείχνει πλήρη έλεγχο του αντικειμένου και δεν μιλάμε για αντικείμενα. Αν είναι να ψαχτώ, στα Γιάννενα θα το κάνω γιατί ψάχνω κάτι σοβαρό (όπως το εννοώ εγώ). Δεν είμαι από αυτούς που δοκιμάζουν με το παραμικρό, δεν θέλω να τρέχω από εδώ και από εκεί για περιπέτειες της μίας νύχτας.
 
Να κλείσετε από τώρα δωμάτιο! Να το κάνετε οριστικό, μη δεν βρείτε μετά.
 
Η δική μας επικοινωνία θα σταματήσει, μάλιστα, λίγες μέρες είναι αυτές. Πρώτα θα φύγω εγώ, μετά εσύ... Στο τέλος πάλι εδώ.
 
Γιατί γράφεις για βαρεμάρα από δική μου πλευρά, δεν σκέφτεσαι ότι και εσύ μπορείς να βαρεθείς εμένα; Τις ίδιες συζητήσεις και τα ίδια σχόλια; Όπως σκέφτεσαι εσύ, σκέφτομαι και εγώ... Για τις διακοπές μας, σκέψου ότι θα κάνουμε καιρό να τα πούμε… Θα είναι και αυτό ένα στοιχείο ενάντια στη βαρεμάρα που τόσο φοβάσαι!
 
Γλυκό και για σένα το βράδυ! Δεν έχει παγωτό σήμερα;
Ευ.
 
Αλέξης προς Ευγένη
Πωπω, θα νιώθεις προσβεβλημένος τώρα.
Ιδέες εκφράζω, Ευγένη, ιδέες.
Ασφαλώς οι αφετηρίες μας είναι πολύ διαφορετικές (οι ανάγκες λίγο πολύ ίδιες).
Ας πούμε ότι ανήκω στους ρομαντικούς που πιστεύουν ότι από το τυχαίο (που το κυνηγάμε) μπορεί να προκύψει κάτι μόνιμο, σοβαρό.
Είπαμε, θεωρίες...
Ανάρτηση τώρα.
Αλέξης
 
Ευγένης προς Αλέξη
Ετοιμάστηκα και θα ξαπλώσω να διαβάσω λίγο...
Φιλιά πολλά…
 
Αλέξης προς Ευγένη
Ξημέρωμα…
Μια ιδιομορφία : δεν διαβάζω ποτέ ξαπλωμένος.
Ούτε και βλέπω ποτέ τηλεόραση από το κρεβάτι.
Να, αρχίζουμε και βρίσκουμε διαφορές...
Και τώρα επιτέλους αναρτήσεις.
Καληνύχτα με χάδια κι ανεμιστήρα!
Αλέξης
 
Ευγένης προς Αλέξη
Καλημέρα!
Προσβεβλημένος, λίγο αρχικά, μου πέρασε αμέσως, μην το σκέφτεσαι. Δεν είσαι λάθος στις ιδέες σου, μάλλον ο τρόπος που θα τις προσέγγιζε ο καθένας μας θα ήταν διαφορετικός.
 
Λίγο διάβασμα στο κρεβάτι είναι ό,τι πρέπει για να αρχίσουν να κλείνουν τα βλέφαρα ακόμη πιο πολύ, και μόλις πέσεις στο κρεβάτι να σε πάρει ο ύπνος κατευθείαν... Τηλεόραση δεν έχω στο δωμάτιο και ούτε θα βάλω.
 
Έβαλες ανεμιστήρα; Ζέστη θα έχετε ε…
Εδώ δροσιά όπως τα ξέρεις… Το ξημέρωμα ωραίο πάντως, ακόμα δροσερό.
 
Σε λίγη ώρα θα δω έναν παράγοντα από Αθήνα στη Νομαρχία και έχω αγχωθεί λίγο, τόσο που δεν μπορώ να σταθώ σε μια μεριά, ετοιμάζω κάνα δυο λόγια να του πω. Αυτά... Το καλό είναι ότι είναι δημιουργικό άγχος,.. δουλεύει το μυαλό γρήγορα!
 
Φιλιά και καλό ξύπνημα!  
Καλημέρα να έχετε!
Ευ.
 
Αλέξης προς Ευγένη
Ευγένη μου, εν νομαρχεία,
Για να έχεις απευθεία επαφή με τον παράγοντα, δεν είσαι σκέτος εκτελεστικός – μήπως και λίγο προϊστάμενος;
 
Ετοιμαζόμαστε (πάλι) για θάλασσα.
Είναι και η λαϊκή μετά – προς το τέλος οι τιμές γίνονται πιο ενδιαφέρουσες. Υπολογίσιμα όλα.
 
Ώστε μ’ ένα βιβλίο στο κρεβάτι κλείνουν τα βλέφαρα. Ο συγγραφέας δεν θα το έβρισκε κολακευτικό. Τα ποιήματά μου μπορεί να έχουν τη ίδια τύχη;
Λάθος σχόλιο. Πάλι για τα ποιήματά μου αρχίζω να γράφω, αντί να σε ρωτήσω: τί βιβλία διαβάζεις;
Η βιβλιοθήκη μου είναι μετρίως πλούσια. Κάπου 400 τόμοι! Μπα, μάλλον παραπάνω, τα εκτιμώ με το μέτρο μήκος που πιάνουν στα ράφια.
Λογοτεχνία σε 4 γλώσσες, ιστορικά, τέχνης, ποικίλα...
Όταν με ρωτάνε καμιά φορά τί θέλω για δώρο, λέω: ένα σεμνό ποσό για ν’ αγοράσω ένα βιβλίο φτηνό. Γίνεται έτσι δύσκολη η θέση τους κι αγοράζουν στο εξής οι ίδιοι.
Διακοπή...
Γειά
Αλ.
 
Ευγένης προς Αλέξη
Καλημέρα!
Πριν ένα μισάωρο γύρισα, από τις 9:15 που πήγα. Και όλα αυτά για ένα τέταρτο συζήτηση.  Εντάξει φαίνεται καλός άνθρωπος. Και θα μας βοηθήσει. Είμαι και λίγο προϊστάμενος, το κατάλαβες…
 
Πάλι θάλασσα; Μα δεν βαρεθήκατε; Χαχαχα!  Πλάκα κάνω! Ζηλεύω, γύρισα ιδρωμένος! Τι καλύτερο από θάλασσα ή έστω ένα ντουζάκι! Καλά ψώνια και στη λαϊκή!
 
Ο συγγραφέας μπορεί να μην το βρίσκει κολακευτικό, αλλά εμένα με χαλαρώνει το διάβασμα εκείνη την ώρα και τις άλλες ώρες φυσικά!
 
Τα ποιήματά σου διαβάζονται στην οθόνη του υπολογιστή μπροστά, οπότε δεν είμαι νυσταγμένος, και όταν είμαι, τα διαβάζω την άλλη μέρα το πρωί, αφού το ξέρεις!
 
Διαβάζω τα πάντα, ανάλογα με τη διάθεση,. Αυτό τον καιρό διαβάζω κυρίως διηγήματα. Δεν έχω πολλά βιβλία, καμιά εκατοστή αν έχω. Δανείζομαι και από βιβλιοθήκες! Ποικιλία υπάρχει!
Αχ ναι, προτιμώ και εγώ τα βιβλία από όλα τα υπόλοιπα δώρα που θα μπορούσαν να μου φέρουν! Τα διαβάζεις, και σου μένουν περιουσία! Για μένα αξίζουν πολλά όπως καταλαβαίνεις... Τα φυλάω και συνήθως δεν τα δανείζω εκτός αν ξέρω ότι και ο άλλος έχει το ίδιο κόλλημα με μένα. Δηλαδή θα μου το φέρει πίσω όπως το πήρε. Σπάνια πια να περάσω από βιβλιοπωλείο... θα περιμένω να διαβάσω όσα έχω μαζέψει πρώτα και μετά κοιτάζω για καινούργιο…
 
Τώρα θα κάνετε ηλιοθεραπεία! Τι καλά!
Πρέπει να τελειώσω κάτι εκκρεμότητες για αύριο και τη Δευτέρα που δεν θα είμαι εδώ. Αν προλάβω…
Απόγευμα έχω δουλειές γιατί θα έρθει η κοπελιά από Λάρισα και θέλω να τα έχω έτοιμα για την επόμενη εβδομάδα. Να δούμε τι θα προλάβω…
Τα φιλιά μου…
Ευγένης
 
Αλέξης προς Ευγένη
Ευγένη μου, εκ νομαρχίας,
Μια σοφή γερμανική παροιμία λέει ότι είσαι πάντα πιο σοφός όταν κατεβαίνεις τις σκάλες του δημαρχείου (τι δημαρχείο, τι νομαρχία...)
Εσύ, έγινες σοφότερος; Ή (μια και βρισκόμαστε στην Ελλάδα) σε μπέρδεψαν περισσότερο;
 
Για τα βιβλία μου, τελικά δεν είναι πάνω από 350.
Στο Μεσαίωνα, όποιος είχε πάνω από 10 βιβλία, τον θεωρούσαν διανοούμενο.
Μετά ήρθε η τυπογραφία και τα αναστάτωσε όλα.
Αλλά σιγά σιγά, στο Μεσαίωνα γυρίζουμε. Ξέρω σπίτια/νοικοκυριά (κι όχι από τα φτωχά) όπου το μόνο βιβλίο που σέρνεται στο τραπέζι ή σε καμιά πολυθρόνα είναι ένα παιδικό εικονογραφημένο ή ένα σχολικό. Αυτά σε μια εποχή που οι βιβλιοθήκες (τα έπιπλα) διατίθενται πάμφτηνες.
Τα ευτελή περιοδικά κάνουν θραύση.
Αν εξιστορούσα τη μέχρι τώρα ζωή μου στα περιοδικά, θα ήμουνα «επώνυμος» και διάσημος από τη μία εβδομάδα στην άλλη...
 
Θάλασσα και λαϊκή, τα προλάβαμε και τα δύο.
 
Σήμερα, όλο το απόγευμα θα είμαι μόνος μου στο σπίτι (τον καημενούλη).
Ποιά καλή ψυχή θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου;
Τηλέφωνο;
 
Να λοιπόν κάτι καινούργιο, ντάλα καλοκαίρι. Αλλά αν οι δουλειές σου δεν...
Δεν θα επιμείνω, Ευγένη.
Με χαδιάρικη... φωνή,
Αλέξης
 
Ευγένης προς Αλέξη
Καλησπέρα!
Θα μπορούσες να το πεις... έγινα λιγάκι πιο σοφός από τη συζήτηση με τον παράγοντα. Δεν με μπέρδεψε, δεν μπορούσε να με μπερδέψει, τα θέματα για συζήτηση γνωστά και δεν πήγα αδιάβαστος. Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξει και συνέχεια.
 
Ναι έτσι είναι, ο κόσμος δεν διαβάζει, ούτε τα παιδιά πια, και αν σκεφτείς ότι το βιβλίο τείνει να περάσει στην ηλεκτρονική εποχή, και στο διάβασμα μέσω οθόνης. Άστα να πάνε! Όσοι έχουν βιβλία θα θεωρούνται συλλέκτες. Αλλά είμαι αισιόδοξος, το βιβλίο σαν αντικείμενο δεν μπορεί να ξεπεραστεί έτσι εύκολα, όσες και να γίνουν οι ευκολίες του υπολογιστή. Για όσους το αγαπούν, θα είναι μοναδικό!
 
Προλάβατε τις δουλειές σας!
 
Ε, όχι και καημένος, θα μείνεις μόνος και δεν θα έχεις τι να κάνεις; Δεν σε πιστεύω!
 
Χαδιάρικη φωνή για να με κάνεις να πω το ναι, να πέσω στα δίχτυα σου! Χαχαχα πονηρέ! Τέλεια! Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, η μέρα μια χαρά είναι, μήπως να τα πούμε κατά τις 16:30; Να ξαπλώσω και εγώ λίγο και εσύ; Τι λες;
Άντε, μια ψυχή που είναι να βγει…
Θα βρεις τον αριθμό μου στο συνημμένο.
Θα είμαι διαθέσιμος από 16:00 η ώρα και μετά. Μη σού χαλάω τον ύπνο. Εγώ δεν θα κοιμηθώ.
Τα λέμε, μμμ…
Ευγένης
 
Αλέξης προς Ευγένη
Ευγένη μου, βιαστικέ
Μπορώ και πιο νωρίς από 16:00. Ούτε εγώ θα κοιμηθώ!
Χάδια, εν αναμονή.
Αλέξης
 
Αλέξης προς Ευγένη
Ευγένη μου,
Είναι χαρακτηριστικό μου: είμαι ανυπόμονος.
Μόλις (ξ)έμεινα μόνος μου, τί να κάνω, τί να κάνω ;
Γρήγορα προς τη θάλασσα, κάπου στην Κινέτα.
Αλλά με τέτοια ζέστη, τέτοια ώρα, ούτε μετανάστης.
Στο λουτρό; μάλλον, έτσι κι αλλιώς. Τώρα ή αργότερα.
Καμιά πορνοταινία διάρκειας (χωρίς κίνδυνο διακοπής);
Έμπνευση για ποίημα;
κλπ κλπ
 
Έχεις δίκιο, ΚΑΤΙ θα βρω να κάνω.
ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΗΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΚΑΝΕΙ ΝΑ ΝΙΩΘΩ ΣΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΣΤΟ ΚΛΟΥΒΙ !
Αλέξης...

Ευγένης προς Αλέξη
Έφτασα σπίτι,
Ορίστε και τα λέμε τηλεφωνικώς… 
Πάω να ξαπλώσω τελικά. Προσπάθησε να πάρεις στις 16:30.
Φιλιά!
 

1 σχόλιο: